5 روش برای رفع مشكل هنگ كردن كامپيوتر ویندوز


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



همه چیز از همه جا






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 48
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 28
:: باردید دیروز : 15
:: بازدید هفته : 43
:: بازدید ماه : 75
:: بازدید سال : 464
:: بازدید کلی : 2172

RSS

Powered By
loxblog.Com

همه چیز از همه جا

5 روش برای رفع مشكل هنگ كردن كامپيوتر ویندوز
یک شنبه 4 دی 1401 ساعت 20:22 | بازدید : 266 | نوشته ‌شده به دست هدیه هراتی | ( نظرات )

Computer-repair-clueless Data Clinic - Data Recovery Services.

حتما با مشکل سیستم هنگ مواجه شده اید. در این مواقع تنها راهی که به ذهنتان می رسد خاموش و روشن کردن کامپیوتر یا راه اندازی مجدد یا نصب مجدد ویندوز است، اما اینها تنها راه حل های ممکن برای برون رفت از این وضعیت نیستند. زیرا با چند روش در برخی موارد مشکل هنگ شدن ویندوز را تا حدودی می توان حل کرد. در ادامه با وبلاگ همه چیز همراه باشید.

1- هنگام آویزان کردن کامپیوتر، کمی به آن زمان بدهید

هنگامی که احساس کردید کامپیوتر شما گیر کرده است، کمی صبر کنید و چند دقیقه به کامپیوتر فرصت دهید تا فرآیند پردازش را کامل کند. گاهی اوقات ممکن است یک کامپیوتر به نظر برسد که معلق است، اما در واقع فقط یک کار پیچیده را کاهش داده یا پردازش می کند. زود به فکر تعمیر لپ تاپ یا کامپیوتر خود نباشید.

2- قفل کامپیوتر را چک کنید

در این موارد، بهتر است بررسی کنید که آیا کامپیوتر به فشار دادن دکمه Caps Lock روی صفحه کلید پاسخ می دهد یا خیر. و اینکه چراغ این دکمه روشن یا خاموش می شود! اگر چراغ آن روشن و خاموش شد مرحله بعدی را انجام دهید و اگر اثری نداشت کامپیوتر قفل است و باید کامپیوتر را ریستارت یا ریستارت کنید.

3- برنامه ای را که پاسخ نمی دهد کاملا ببندید یا پایان دهید

اگر Caps Lock روشن و خاموش می شود، به این معنی است که ویندوز هنوز در حال اجرا است و برنامه دیگری است که پاسخ نمی دهد و باعث هنگ کردن کامپیوتر می شود. برای پایان دادن به برنامه های وظیفه، می توانید دکمه های Ctrl + Alt + Del را با هم فشار دهید تا تنظیمات Task Manager باز شود. پس از باز شدن این پنجره برنامه ای را که پاسخ نمی دهد و باعث هنگ شدن کامپیوتر شده است را انتخاب کرده و گزینه End Task را انتخاب کنید، این عمل قفل کامپیوتر را باز می کند.

4- کامپیوتر را ریستارت کنید

حال، اگر هیچ یک از موارد بالا کار نکرد، باید کامپیوتر را ریستارت کنید. آن را خاموش کنید و چند ثانیه بعد از خاموش شدن کامپیوتر صبر کنید و سپس آن را روشن کنید و بگذارید به طور معمول راه اندازی شود.

توجه داشته باشید که هنگام راه اندازی کامپیوتر، ممکن است با صفحه ای روبرو شوید که از شما می پرسد آیا می خواهید ویندوز را در حالت ایمن راه اندازی کنید یا به طور معمول. حالت عادی را انتخاب کنید و ببینید آیا ویندوز به درستی و بدون خطا راه اندازی می شود یا خیر.

5- مشکلات مربوط به سخت افزار یا درایورهای دستگاه را حل کنید

اگر هیچ یک از مراحل بالا موفقیت آمیز نبود، ممکن است مشکل سخت افزاری یا خطای درایور وجود داشته باشد. زیرا معیوب بودن هارد، رم و کارت گرافیک یا نقص در سایر قطعات سخت افزاری به راحتی می تواند باعث هنگ شدن کامپیوتر شود. همچنین لازم به ذکر است که آپدیت نکردن درایور یک قطعه نیز می تواند به دلیل تداخل با سایر درایورها و یا عدم کارکرد صحیح باعث هنگ شدن دستگاه شود.

اگر مطمئن هستید که یک قطعه سخت افزاری معیوب باعث قفل شدن و قطع شدن سیستم می شود، باید به سرعت قطعه را تعویض کنید تا از آسیب بیشتر به رایانه جلوگیری کنید. برای انجام بهتر این کار، از کارشناسان سخت افزار کمک بگیرید تا از آسیب جدی تری به سیستم خود جلوگیری کنید. تیم آچارباز در این زمینه در خدمت شماست. شما می توانید با مراجعه به سایت آچارباز درخواست ارتقاء کامپیوتر خود را ثبت کنید تا کارشناس مورد نظر با شما تماس گرفته و اقدامات لازم را انجام دهد.

اما اگر درایور مشکل دارد، باید آخرین درایور را از وب سایت سازنده دانلود کرده و قبل از قفل شدن کامپیوتر آن را نصب کنید. یا آن را از رایانه دیگری دانلود کرده و بر روی رایانه خود نصب کنید. اگر نمی توانید آخرین درایور را قبل از هنگ کردن رایانه نصب کنید، می توانید رایانه را در حالت Safe Mode راه اندازی کنید.

در این صورت می توانید به قسمت Device Manager دسترسی پیدا کنید و درایوری که درست کار نمی کند را حذف کنید. سپس کامپیوتر را ریستارت کنید و ویندوز را به طور معمول باز کنید. در این مرحله ویندوز سخت افزار را شناسایی کرده و درایور آن را مجددا نصب می کند. این فرآیند می تواند برای رفع مشکل و جلوگیری از قفل شدن مجدد آن کافی باشد. همچنین می توانید آخرین درایور دانلود شده را نصب کنید تا مطمئن شوید درایور آن جزء به روز است.

جمع بندی

همچنین می توانید وارد بایوس شوید و هر سخت افزاری را که به درستی کار نمی کند غیرفعال کنید و ببینید آیا این کار از قفل شدن جلوگیری می کند یا خیر. با این حال، همچنان باید آن سخت افزار را جایگزین کنید زیرا اگر غیرفعال بماند، ممکن است نتوانید به طور کامل از رایانه خود استفاده کنید.

 

منبع: wikipedia




:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: